Thursday, September 15, 2011

kemaafan itu adalah terbaik

pernah menyimpan dendam?

aku takk la...! walaupun pernah bersengketa tp ak x penah la nk menyimpan dendam pd sape2. memang kemaafan itu adalah terbaik. dalam hidup ni semua orang nak kan ketenangan, nak kan kebahagiaan..

"tidaklah bertemu dua orang islam, lalu berjabat tangan melainkan diampunkan dosa bagi keduanya sebelum keduanya itu berpisah." (riwayat Abu Dawood)

suatu ketika dulu... aku dan seorang sahabat, Peah (bukan nama sebenar)..
mmg kitorg baik n close sesangatnye...dr blaja sampaila dh keje pn same2, pegi mane2 berdua.. byk yg kitorg share bersame. bole dikatekan macam kembar la... mmg masing2 x berkira antara satu sama lain...byk kenangan pahit manis yg masih tersimpan dalam kotak ingatan kami...
ntah mcm mne terjadilah suatu peristiwa... satu persengketaan antara kami... hilanglah sebuah kepercayaan antara aku dgn dia..
kami masing2 x bertegur... dia mula mencari salah aku dan aku kecewa kenapa die bole buat aku hilang kepercayaan pd dia...
akhirnya dia pergi.. mungkin dgn cara tu bole buat jiwa kami lapang...
lama jgk kami diam... sampaila suatu ari... bl kemarahan tu dh ilang, kami dpt slow talk... atlast... kami berbaik semula!.. walau sebesar mane kesalahan tu.... bl ati bole memaafkan maka ketenangan dan kebahagiaan itu milik kita...
persahabatan kami membuatkan kami lebih mengerti dan matang dlm menempuh idup ni...
alhamdulillah..akhirnya kami temui jalan yg kami cari... terima kasih Ya Allah...
friends never ends beb!!!.............

No comments:

Post a Comment